Varför köpa ekologisk lingonsylt?

Alltså, burken såg fin ut, texten var också fin. Sen kan man ju fundera på var de hittar ekologiska lingon? kanske långt bort i den stora skogen dit inga avgaser eller flygplansutsläpp når, vad vet jag. Tänkte i alla fall unna mej lite god lingonsylt till min hemgjorda kålpudding i helgen. Hittade på Ica ett varumärke som kallas I love Eco. Låter ju bra tänkte jag, rårörda lingon läste jag på burken, endast lingon och socker, härligt , härligt och såg den goda sylten framför mej på tallriken. Kommer hem lägger upp maten, öppnar burken, tar en sked ... men va? Vad är detta ? Köpte jag fel ? köpte jag kanske gele? Närå,  ekologiska rårörda lingon står det på burken? Men VAR är lingonen??

l




Jag brukar köpa lingon själv och göra sylt men mina rårörda lingon ser inte ut så här. Skärpning Ica, sån här skit ska ni inte sälja. Dyrt var det också.

Kommentera här: