Kontrasternas tid

I går började jag städa och plocka i ordning i  växthuset, snart kommer ju alla sticklingar hem som ska planteras i amplar och krukor och det gäller ju att det finns plats för dem. Det var varmt o skönt , temperaturen gick upp till 18 grader, utanför var det riktigt ljummet i luften när solen tittade fram. Det var härligt o vårlikt, faktiskt första gången i år man fick lite vårkänslor. Tanken var ju att jag skulle fortsätta med  detta  i dag, söndag , men idag var det helt annat väder , det blåste snålt och kyligt,  man kände snölukten i luften och växthustemperaturen låg på 6 grader. Det var skillnad i går. Nu på eftermiddagen började det också mycket riktigt snöa, men det är ju så här varenda år, bakslagen kommer vare sej man vill eller inte. Man får väl bara vänta o ligga lågt ett tag till, för snart är det ju april och då ska väl den riktiga våren komma får vi hoppas.
I går var det vårdagjämning , det är ju ett härligt tecknen på ljusare tider, nästa helg ställer vi ju också om klockan och då blir det genast ljusare på kvällarna vilket ju också är väldigt skönt.

Den här vackra forsythia busken står utanför vårt fönster hemma i Gränna, den här bilden är ju förstås inte tagen i år men jag hoppas att  det inte dröjer allför länge innan jag  får se denna härliga syn när jag tittar ut.

Kommentera här: